Ko je favorit kada su u pitanju zdrave zamjene za šećer?

Većina nutricionista savjetuje izbjegavanje procesuirane hrane, posebno slatkiša i zaslađenih namirnica, ali za pojedine ljude je to potpuno nemoguća misija. Na svu sreću postoji nekoliko prirodnih zamjena za šećer koje će vam olakšati život, a takođe imaju i zdravstvene prednosti za naše tijelo.

prirodne zamjene za šečer


Uživajte u prednostima slijedećih prirodnih zamjena za šećer:

Med

Poklon od pčela i cvijeća, med je dostupan u mnogo različitih vrsta, od kojih svaka vrsta ima jedinstven okus temeljen na izvoru nektara. Med, osobito tamnija vrsta, sadrži antioksidanse koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala koji oštećuju stanice. Med ima jaka antibakterijska svojstva. Budući da ga naše tijelo može lako iskoristiti, neka istraživanja su pokazala da konzumiranje meda može poboljšati sportsku aktivnost u odnosu na ostale izvore ugljikohidrata. Preporučuje se redovnim posjetiocima teretane.

Agavin sirup

Agavin sirup je prirodni zaslađivač koji se dobiva iz Južno-američkog kaktusa. Često ga zovu „medena vodica“, jer ima blagi okus i svijetlu boju. Rjeđi je od meda, ali je slađi, pa ga kod kuhanja treba još manje nego meda. Agava sirup ima neobično niski glikemični indeks i praktično ne utieče na razinu šećera u krvi. Zbog toga je idealan za dijabetičare i preosjetljive na šećer.

Stevija – ekstrakt lišća biljke porodice Stevia

Stevija je najvjerojatnije najbolja alternativa šećeru. Dokazano je da stevija poboljšava rad štitnjače i cijelog organizma. Stevija ima lagano gorki okus, zbog čega ju neki ne vole. Kod kuhanja, potrebna je vrlo mala količina stevije – od ¼ do 1/32 od količine šećera (ovisi o vrste stevije koju koristite). Stevija je glavni neprijatelj karijesa i ima skoro 0 kalorija.

Javorov sirup

Napravljen od soka javorova stabla koji se svede na gustu, žućkastu tekućinu koja nije samo slatka već je puna kalcija, kalija, mangana, fosfora, magnezija i željeza kao i vitaminima B2, B5, B6, niacina, biotina i folne kiseline.  Javorov sirup čini 70% šećera i sadrži oko 50 kalorija po jednoj kašiki, manje od kukuruznog sirupa koji sadrži 60 kalorija po jednoj kašiki.  Da biste maksimalno povećali svoj unos vitamina i nutrijenata, odlučite se za tamniju vrstu tipa B, prije nego za laganiju A vrstu koja se pretežno koristi kao preljev za palačinke. Možete kupiti i javorov šećer koji se formira kada tekućina u javorovom sirupu ispari.

Kokosov šećer

Proizveden od soka kokosovog cvijeta, kokosov šećer stekao je mnogo pažnje proteklih godina zahvaljujući rezultatima početnih istraživanja koji pokazuju da bi mogao imati manji glikemijski indeks u odnosu na rafinirani šećer, tako sprečavajući odstupanja u razini šećera u krvi koja mogu ugroziti zdravlje, u prvom redu izazvati inzulinsku rezistenciju, gojaznost i šećernu bolest. Za dobijanje šećera, od soka kokosovog cvijeta napravi se gusti sirup, koji se potom osuši i melje u prah koji ima okus sličan karameli. Dobiveni šećer sadrži mnoge zdravstvene prednosti kokosa, uključujući nutrijente kao što su željezo, cink, kalcij i kalij.

Šećer od datulja

Dok kokosov šećer dobivamo iz soka, šećer od datulje ili hurme dolazi iz samog ploda. Ovaj šećer ustvari je plod koji je prvo osušen, a zatim samljeven. To bi značilo da ima jednaku količinu vlakana kao i samo voće, uključujući i nutrijente kao što su vitamin B6, željezo i magnezij. Budući da je to ustvari fino usitnjeno voće, ne otapa se dobro u tekućinama kao što su kafa ili čaj, ali je odličan kao dodatak drugoj hrani i može biti zamjena smeđem šećeru u odnosu 1:1 u svim receptima koji zahtijevaju korištenje smeđeg šećera.

Melasa

Melasa je nusprodukt pri proizvodnji šećera. Sadrži sve nutrijente koji su uklonjeni prilikom rafiniranja šećerne trske, uključujući visoke razine željeza, kalcija, kalija, magnezija i selena kao i mnogo vitamina B. Zbog toga, melasa bi se mogla svrstati u broj jedan prirodni zaslađivač koji je bogat nutrijentima. Melasa se godinama koristila primarno kao izvor stočne hrane, ali danas, sve više pažnje se pridaje njenoj upotrebi u ljudskoj prehrani. Postoji više vrsta ali šećerna melasa sadrži najviše nutricionističkih kvaliteta.



Goji bobice

Crveni dijamanti Himalaje sadrže složeni šećer, koji prema kliničkim istraživanjima uništava tumorske stanice, poboljšava vid, bori se sa slobodnim radikalima u tijelu, jača jetru i gušteraču.
Polisaharidi, koje sadrže goji bobice djelotvorni su kod mršavljenja, jačaju metabolizam i daju prirodnu slatkoću, koja savršeno zamjenjuje šećer.

izvor

Nema komentara:

Objavi komentar